perjantai 8. heinäkuuta 2016

South Padre

Sain eilen tietokoneen, joten lupaan et tässä viikonlopun aikana koitan päivittää kunnon kuulumiset ja mitä kaikkee on tapahtunut mut enne sitä palaan ajassa taaksepäin pari kolme viikkoa ja kerron mun matkasta South Padreen.

Tossä siis näkyy meijän reitti, jota ajettiin. Ei tosin ajettu koko matkaa yhteen putkeen vaan oltiin yks yö San Antoniossa. Päästiin San Antonioon aika myöhään, joten sielä ei tehty muuta ku käytiin syömässä ja oltiin sellasella vene ajelulla (sielä menee siis joki jonka varrella on paljo ravintoloita ja hotelleja mm. hotelli jossa me yövyttiin). Meijän kanssa South Padreen siis lähti kaks muuta perhettä, joten yhteensä meitä oli 13. Oltiin kaikki samassa hotellissa ja aamul sit lähettiin yhtä matkaa ajalemaan kohti määränpäätä.


Voin rehellisesti sanoa että se automatka oli kyllä pitkä eikä yhtään helpottanu että mukana oli 6 lasta joiden kaikkien piti aina päästä eri aikaan vessaan, kaikilla oli nälkä eri aikaan,jollain oli kylmä jollain kuuma yms. :D 

Enne ku ylitettiin silta South Padreen (se on siis saari) kävästii ruokakaupassa ja saatiin kyllä sielä kaupassa kummastelevia katseita ku meil oli kolme kärryllistä täynnä tavaraa.





Mut vihdoin ja viimein päästiin perille! Meillä oli sielä talo jossa oli kuus makuuhuonetta, viis vessaa, olohuone, keittiö, 2 parveketta ja uima-allas. Ihan mukava talo 5min kävelymatkan päässä rannasta. 
Mul ei oikeesti oo tyyliin yhtään kuvaa koko reissusta koska siis oltiin vaan rannalla enkä viittyny kameraa sinne ottaa muttas e mitä sielä näin oli meri ja palmuja. Tosin yhen päivän jouduin oikeesti olemaan sisällä, koska paloin kahtena ekana päivänä niin pahasti et olin aivan punanen vaiks laitoin aurinkorasvaa monta kertaa... Mut hei sain kyl ihan mukavan rusketuksen sielä aikaseks tai niin hyvän ku mä nyt voin saada :D

Oli siis iha onnistunu reissu sielä. Jouduin aika paljo vahtimaan lapsia vaikka ne vanhemmat siel oliki mut ne tuntu aina katoovan johonki ku päästiin meijä talon uima-altaal varsinki mun host vanhemmat oli kyl erittäin loistavia jättämään lapsensa mulle vaiks mun ei pitäny joutuu olee töissä... Mut kaikki oli kyl tosi kivoja ja tykkäsin olla siellä lukuunottamatta sitä et ne lapset alko jo tykätä vähä liikaa musta ja ilmestyy mun ovelle enne seittemää et jos voisin leikkii tai uida heidän kanssa... 


Kotiin päin tullessa jouduttiin sitte rajatarkastukseen koska toi on siis 15min päässä Meksikon rajasta ni siel tehään niitä tarkastuksia aika paljo. Se rajavartia tuli siihe meijä autolle ja kysy et onks kaikki USA:n kansalaisia ja oli sata varma et vastaus on "yes" koska sen yllättyneisyyden oikeen näki ku mun host iskä vastas "no". No sit ne alka kyselee et ketä ei oo ja sit mun pitiki näyttää passi ja viisumi mut tietenki fiksuna olin vahingossa pakannu ne matkalaukkuun, joten piti sit se kaivaa sieltä ja kaiken huippu oli se et ne ei ees ymmärtäny mun viisumia. Ne meinaan kysy kolme kertaa että oonko opiskelija ja joka kerta vastattiin että en, oon au pair. Mut ei siinnä sen kummempii sit päästiin jatkaa matkaa ja loppu matka sujuki ilma mitää ongelmia ja päästiin kotiin turvallisesti!


Tosiaan tässä on lähestulkoon kaikki kuvat tolta reissulta mut jos haluutte nähdä millast siel oli ni googlettakaa San Antonia ja South Padre ni näätte vähä kuvia.


Jos joku on lukenu uutisia Dallasin ampumisista ni ei hätää asun joku 30min päässä sieltä eikä se vaikuta tänne oikeestaan mitenkään ainoo on et mua on kielletty tänä viikonloppuna menemästä Dallasiin.


Ja hei hyvää Ruisrock viikonloppua sinne Suomeen! Toivottovasti saatte ees vähän hyvää ilmaa ja yritän päivittää yleisiä kuulumisia tässä viikonlopun aikana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti