tiistai 26. heinäkuuta 2016

Finnish Nightmares

Koska nää Finnish Nightmares kuvat on niin osuvia aion kertoo niitten avulla muutamii juttui mitä täällä on käyny!

Tätä mul kävi aluks ku tulin USA:han ni muutamisen kertaa. Joku siis kysy ihan muute vaa mitä kuuluu tai mite päivä on menny ni siin kohtaa ku alan selittää tajuun et ei mun oikeesti kuulu kertoo, pitää vaa vastata hyvin ja kysyy mites sun päivä.


Ihan aluks ei oo yks eikä kaks kertaa ku oon avannu suuni ja sanonu pari sanaa ni seuraavaks mult jo kysytäänki mistä oon kotosin. Tiiän et en kuulosta yhtää amerikkalaiselta mut en tienny et se on nii selvää et vaiks sanon vaa sanan tai pari kaikki tietää et en oo täältä kotosin. No sit ku kysytään ni vastaan että Suomesta jonka jälkeen saan kahta eri vastausta eka on et "aa jaa jaa että Suomesta" joka tarkottaa et ei mitään tietoo sellasenki maa olemas olosta ja sit toine on "joo joo että Euroopasta no teillähän on sielä kaikkee menossa, varmaa rankkaa olla pois kotoota" jolla ne ne siis viittaa viime aikasiin tapahtumiin Euroopassa koska a) ne pitää Eurooppaa yhtenä isona maana b) niillä ei oo mitään käsitystä missä päin Eurooppaa Suomi sijaitsee.


Täällä saa tosi helposti kehuja kaikilta ihmisiltä, oli se sit koskien jotai mitä teit tai mitkä vaatteet sul on ni aina mul on sama ongelma, en koskaan tiiä mitä siihe pitäis vastata joten vastaan vaa kohteliaasti kiitos.


Tarviiks niitte myyjien aina tulla kysymään tarviinks apua!? Ei välii oonko vaate- vai ruokakaupassa... Ja aina vastaan en kiitos kuha kattelen koska en ees aina osta mitää haluun vaa nähä mitä kaikkee täällä on kaupoissa myytävänä tai sit oon jo tuhlannu mun rahat ja mietin mitä sitä seuraavast palkast ostais.


Tästä on tullu mun isoin ongelma parin viime viikon aikana! Puhun ja puhun vaan englantia ja sen jälkeen ku oon sanonu jonkun lauseen tajuun kui väärin sen oikeesti sanoin, oli väärät aikamuodot, väärä sanajärjestys, lausuin väärin tai sit käytin vaa jotai tosi hassuu sanaa. Tän jälkeen jään aina miettimään mikä mun englantia oikeen vaivaa. Ja joo ei saa unohtaa sitä et vastaan välil suomeks... Siis ihan oikeesti edelleen! Jos oon vaiks hetki sit kirjottanu jollekki viestii suomeks, lukenu suomeks jotai, kuunnellu suomalaist musiikkii tai puhunu Skypessä jollekkin suomea ni seuraavaks ku reagoin johonki vastaan suomeks. Useimmiten just lapsille sanon"no?" tai "mitä?" jonka jälkee ne tuijottaa mua ja tajuun vastanneeni suomeks niille mut tätä tapahtuu siis muutenki ku vaa lasten kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti