sunnuntai 18. syyskuuta 2016

Takaisin koulunpenkille

Täällä olessani mun täytyy sääntöjen mukaan käydä koulussa niin että saan joko 6 credit pointsia tai 72 tuntia tulee täyteen. Ketään ei oikein välitä mitä opiskelee niin kauan ku vaan opiskelee collegessa. Täällä Planossa ainakin ton collegen kurssitarjonta on tosi hyvä ja kaikki kyl ihan varmasti löytää jotain mielenkiintoista. Ainoo ongelma on että koska niitä on paljon ni niitä myös perutaan jonkun verran vähäisen opiskelija määrän takia.
Kaikki kurssit on maksullisia ja hinta vaihtelee sen mukaan että mitä opiskelee. Mulla siis host perhe on velvollinen maksamaan mulle $500 koulun käyntiä varten. Mun kohdalla se ei ihan riitä koska alotin opiskelemaan sisustussuunnittelua ja valokuvausta. Oikeestaan ainoo mihin se raha riittää on kielten opiskelu. 

Oon nyt sit käyny koulussa kaks kertaa. Mun koulu on siis aina lauantai aamuisin 9-12. Ens viikosta alkaen saatan kyl käydä koulussa myös tiistai ja torstai iltaisin. Tällä hetkellä opiskelen siis sisustussuunnittelua mist tykkään kyl tosi paljon! Ainoo ongelma vaan on että se opettaja puhuu tosi epäselkeesti eikä kirjota mitään ikinä ylös ni on vähä vaikeeta välil ymmärtää mitä se sanoo ja tehä samalla muistiinpanoja mutta eiköhän se siitä. 
Mut hei kaikille ilmanen sisustus vinkki, jonka meijän opettaja anto: laittakaa taulut seinälle niin että kun sitä kattoo on sun kasvot keskellä sitä taulua. Nii ja jos on eri pitusia ihmisiä talossa ni sen pisimmän mukaan mennään. 

Ootan kyllä eniten että pääsis valokuvauksen sielä koulussa alottaan, joten toivon parasta että ne ei taas peruis mun kurssia mutta katotaan!


Lauantaina olin pitkästä aikaa keilaamassa muutaman muun au pairin kanssa ja oli kyl tosi kiva keilata pitkästä aikaa! Suosittelen menemään jos ette oo hetkeen käyny keilaamassa. Keilailun jälkeen käytiin sit syömässä ja vähä shoppailemassa. 


Tänää (sunnuntaina) en oo tehny muuta ku käytii noitte lasten kanssa ostamassa vähä tarvikkeita Halloween askarteluihin (niistä lisää myöhemmin) ja syömässä koko perheen kanssa meksikolaisessa ravintolassa. 

Lämpöä täällä tosiaan edelleen riittää sillä mittari näyttää lähes joka päivä yli 30 astetta. Siitä huolimatta suurin osa päivästä menee sisällä, koska koulut ja harrastukset on alkanu ni ei paljoo oo aikaa ulkona olla mut on se silti kiva et ku aamulla lähtee viemään lapsia jonnekin ni riittää ku laittaa vaan shortsit ja t-paidan!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti